Suomija dažnai įvardijama kaip viena geriausių švietimo sistemų pasaulyje.
Tai šalis, kurioje mokytojais pasitikima, jie turi daug laisvės rinktis ugdymo metodus ir kurti mokiniams tinkamiausias sąlygas mokytis. Suomijos mokyklose daug dėmesio skiriama ne tik akademiniams pasiekimams, bet ir mokinių emocinei gerovei, kūrybiškumui bei savarankiškumo ugdymui.
Sausio mėnesį mokytojos Rima Bartkienė, Odeta Šerelienė ir mokyklos psichologė Agnė Stančikaitė turėjo galimybę iš arti susipažinti su Suomijos švietimo ypatumais, dalyvaudamos darbo stebėsenos vizite Jyväskylės mieste. Vizito metu aplankytos Palokka ir Mankola mokyklos.
Vizitą pradėjome stebėdamos švedų kalbos pamoką, kurioje buvo akivaizdu, kaip mokytojai taiko aktyvaus mokymosi metodus, skatinančius įsitraukimą ir savarankiškumą. Pamokoje taip pat matėme, kaip efektyviai naudojamos šiuolaikinės technologijos bei interaktyvūs mokymosi būdai. Mokytoja sudarė sąlygas visų kompetencijų, reikalingų užsienio kalbos mokymuisi, ugdymui. Taip pat susipažinome su pagalbos mokiniui specialistais, kurie dalijosi patirtimi apie Suomijos SUP mokinių pagalbos organizavimą.
Antrąją dieną stebėjome anglų, suomių ir geografijos pamokas, kuriose buvo taikomas fenomenu grįsto ugdymo metodai. Šis metodas ypač įdomus tuo, kad ugdymo procesas organizuojamas remiantis tikro gyvenimo reiškiniais, o mokiniai skatinami mąstyti kritiškai ir analizuoti. Taip pat turėjome naudingas diskusijas su pagalbos mokiniui specialistais bei mokytojais.
Trečiąją dieną dalyvavome kassavaitiniame mokytojų susirinkime, kur pristatėme savo mokyklą. Vėliau stebėjome įvairių dalykų pamokas – suomių kalbos, fizikos, muzikos bei namų ekonomijos. Kiekvienoje pamokoje pastebėjome praktinio mokymo svarbą, kuris ugdo kūrybiškumą, savarankiškumą ir kritinį mąstymą.
Ketvirtąją dieną stebėjome biologijos ir matematikos pamokas bei susipažinome su technologijų kabinetų materialine baze. Sužavėjo šiuolaikinės priemonės, kurios padeda mokiniams lavinti praktinius įgūdžius. Taip pat nustebino netikėti biologijos pamokos dalyviai – du šuniukai. Jie prisideda prie mokinių socialinio ir emocinio ugdymo, padėdami sukurti jaukią ir ramią aplinką.
Paskutinę vizito aptarėme per savaitę įgytą patirtį ir pasidalijome įžvalgomis. Įsitikinome, kad reiškinių nagrinėjimas yra svarbus patyriminiam ugdymui ir mes einame teisinga linkme.
Taigi, Suomijos švietimo sistema išsiskiria dėmesiu reiškiniais grįstam ugdymui, kuris skatina mokinius tyrinėti tikro gyvenimo problemas, lavinti kritinį mąstymą ir kūrybiškumą. Inovatyviai įrengtos mokyklų erdvės ir šiuolaikinės technologijos sudaro sąlygas praktiškam ir savarankiškam mokymuisi.