Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“. 2-oji sesija

Antroji sesija įvyko Vilniuje 2019 m. Vilniuje spalio 29-31 dienomis.

2018 m. spalio 29-31 d. Alytaus Jotvingių gimnazijos IIIb kl. mokiniai, pasiskirstę į dvi programas, dalyvavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto „Ateities inžinerijos“ neakivaizdinėse neformaliojo vaikų švietimo programose "Šiuolaikinės statybinės konstrukcijos ir saugos sistemos" ir "Žalioji energetika" 2-oje sesijoje.

Šios sesijos metu mokiniai teoriškai ir praktiškai susipažino su šiuolaikinių statybinių konstrukcijų modeliavimo principais, galimybėmis ir statybinių objektų saugos rizikos valdymu, su fizikinėmis ir mechaninėmis medžiagų savybėmis, racionaliu medžiagų naudojimu šiuolaikinėse statybinėse konstrukcijose, inžineriniais saugos sistemų sprendimais, taikomais įvairios paskirties statiniuose. Dalyvaudami užsiėmimuose moksleiviai gebėjo formuoti eksperimentinio darbo įgūdžius: išsikelti tikslus, sudaryti eksperimentinę programą, parinkti bandymo metodą, fiksuoti aktualią informaciją, tinkamai analizuoti rezultatus, formuluoti išvadas.

Moksleiviai turėjo galimybę eksperimentiškai nustatyti fizikines ir mechanines konstrukcinių medžiagų savybes bei jas taikyti kuriant realybę atspindintį kompiuterinį medžiagos ar iš jos pagamintos konstrukcijos modelį. Tinkamai paruoštas modelis leidžia vertinti konstrukcijų savybes, prognozuoti jų elgseną ir optimizuoti formą. Vykdydami programą moksleiviai pagilino praktinius konstravimo įgūdžius ir susipažino su esminiais inžineriniais sprendimais, taikomais tiltų konstrukcijose. Programoje numatytos išvykos metu moksleiviai apžiūrėjo Vilniaus mieste esančių skirtingo tipo pėsčiųjų ir automobilių tiltų konstrukcijas, susipažino su jų projektavimo principais. Taikydami kompiuterinio projektavimo paketus moksleiviai modeliavo tilto konstrukciją, ją analizavo, fiziškai konstravo jos maketą. Taip pat programos dalyviai teoriškai ir praktiškai susipažino su saugos sistemų technologijomis. Baigę programą moksleiviai gebės identifikuoti, vertinti ir valdyti grėsmes ir pavojus, kylančius eksploatuojamiems statiniams.

Dalyvaudami programoje „Žalioji energetika“ mokiniai ne tik išsamiau susipažino su jau visiems gerai žinomomis saulės, vėjo ir hidroenergetikos technologijomis, bet sužinojo ir daug naujų įdomių dalykų – pavyzdžiui, kaip veikia šilumos siurbliai, kurie vartotojui patiekia keletą kartų daugiau šiluminės energijos, nei suvartoja elektros energijos . Mokiniai domėjosi kaip veikia hidraulinio smūgio siurblys, Richardo Klemo variklis. Šios programos vykdymo metu mokiniai konstravo ir išbandė savo pačių suprojektuotus žaliosios energetikos įrenginių modelius – saulės, vėjo, hidroelektrinių modelius. Jiems padėjo ir patarė kvalifikuotas VGTU dėstytojas dr. Algimantas Rotmanas. Mokiniai išmoko ne tik projektuoti, bet ir konstruoti bei valdyti kompiuteriu programuojamus įrenginius, kurių pagalba pasigamino savo konstruojamų modelių detales.

NVŠ programos yra Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomo projekto „Neformaliojo vaikų švietimo paslaugų plėtra“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-01-0001) dalis ir yra finansuojama iš 2014–2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.2-ESFA-V-729 priemonei „Neformaliojo vaikų švietimo įvairovės ir prieinamumo didinimas“ skirtų lėšų.

Parengė: Fizikos mokytoja metodininkė Irena Ribinskienė ir informacinių technologijų mokytojas metodininkas Rolandas Bartkus.


Spausdinti  
Image