Naujienos

Kelionės praturtina

Rudeniui nuspalvinus žemę geltonais lapais, jungtinė grupė Jotvingių, Putinų, Adolfo Ramanausko – Vanago gimnazijų mokinių, vadovaujami mokytojų V. Baguckienės, S. Valentukonienės, R. Bartkienės išvyko į pažintinę kelionę „Karališkosios sostinės“.

Kelionę pradėję ankstų šeštadienio rytą, jau sutemus pasiekėme antrąjį pagal dydį Čekijos miestą Brno. Visą dieną praleidus autobuse, buvo smagu pasivaikščioti po miesto centrą: aplankėme Špilberko tvirtovę, rotušę, Šv. Petro ir Povilo katedrą, Krautmarkt turgų.

Kitą dieną mūsų laukė įspūdingoji Viena. Pažintį su miestu pradėjome nuo gamtos istorijos muziejaus. Įspūdingas pastatas pastatytas XVIII a. pabaigoje, čia saugoma apie 30 milijonų eksponatų: didžiulės žinduolių, paukščių, roplių, žuvų, vabzdžių, mineralų kolekcijos. Laikas jame tikrai neprailgo. Išėjus iš muziejaus mūsų laukė gidė Daiva, kuri supažindino su Vienos miestu, Habsburgų dinastija. Aplankėme Marijos Terezos paminklą, taip pat įspūdingą paminklą, skirtą 1679 m. maro epidemijos aukoms atminti, Šv. Stepono katedrą, kurios bokšte kabo didžiausias Austrijoje varpas. Pasakojama, kad didysis kompozitorius Liudvikas van Bethovenas eidamas pro šią katedrą pastebėjo, kad nuo bokšto pakilo pulkas paukščių, o žmonės žiūrėjo aukštyn. Tačiau jis nieko neišgirdo. Taip kompozitorius suprato, kad yra kurčias. Įspūdingą varpo skambesį išgirdome ir mes.

Trečioji kelionės diena buvo skirta pažinčiai su Budapeštu. Aplankėme Dunojaus skiriamas miesto dalis – Budą ir Peštą. Aplankėme karaliaus rūmus, Vengrijos istoriją išgirdome Didvyrių aikštėje. Dalis keliauninkų lankėsi terminiuose baseinuose, kiti išmėgino metro, apžvalgos ratą. Kiekvienas galėjo pasirinkti veiklą pagal savo poreikius. Na, o vakare mūsų laukė įspūdingas plaukimas Dunojumi. Apšviesti pastatai visiškai pasikeitė, atrodė, kad mums prieš akis veriasi visai kitas miestas. Pasigrožėję įstabiais vaizdais, atsisveikinome su dar viena karališka sostine ir pasukome namų link.

Rima Bartkienė

Alytaus Jotvingių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė